– Заходь у будь-який час! Ми ж сусіди! Завжди раді! – звернувся в одній компанії мій чоловік до мовчазної жінки, яка сиділа поруч.
Я навіть подумати не могла, які наслідки буде мати ця історія!
І стаття, яку на на її основі напишу про шляхи подолання та профілактику конфліктів.
Будемо відверті: ніхто не сприймає буквально розмови за столом, коли гамірно, весело, вино рікою і багато незнайомих людей, з якими варто поспілкуватися хоч на якусь тему.
Наступного дня – дзвінок у двері. Заходить ця жінка і каже:
– Я Наталя. Ми вчора з’ясували, що ми сусіди. Ви мене запросили, я прийшла.
Згадуючи добрим словом вчорашню вечірку та мого комунікабельного чоловіка, я відклала 100 тисяч справ, запланованих на цей вечір, і приділила всю увагу Наталі.
Корисну статтю про тайм менеджмент - “Як вижити і встигнути все” читайте тут.
Вона розмову не ініціювала, не підтримувала жодної теми, тому я не лише нагодувала її комплексним обідом, а й взяла на себе функцію тамади, аніматора та артиста розмовного жанру в одному флаконі.
З роботи повернувся чоловік і, замість того щоб виконувати свої 100 тисяч запланованих на цей вечір справ, став учасником цього дійства.
Коли ми розповіли нашій мовчазній гості всі анекдоти і сімейні історії, вона пізно ввечері нарешті пішла.
Можете собі уявити, що вислухав від мене мій чоловік про профілактику та подолання конфліктів та своє легковажне запрошення і його наслідки. 🙂
Наступного дня – знову дзвінок у двері. Заходить Наталя цього разу вже з сином, дає мені в руки пакет із сосисками і говорить:
– Став воду, вари сосиски, будемо вечеряти.
Її 10-річний син, зайшовши до моєї хати, у взутті пройшовся по моїх килимах, виліз на мій диван у вітальні, вхопив пульт від телевізора і почав перемикати канали на повній гучності, навіть не подумавши запитати в мене на це дозволу (зауважу, що зі мною він не привітався).
І тут, друзі, в мене реально “впало забрало”!
– Наталю! - сказала я. Вчора ми змогли приділити тобі час і з задоволенням його із тобою провели, сьогодні ж ти прийшла без попередження і в нас такої можливості немає. Отож забирай, будь ласка, свої сосиски, ми їх з’їмо наступного разу.
– Чому? – запитує мене Наталя.
Людина реально не розуміє, чому я не хочу проводити з нею всі вечори!
Їй був потрібний аргумент. Ок.
– Ти ж знаєш, що в центрі міста вода за графіком (це було років 15 назад, коли так і було, а ми жили в центрі Львова), а я тільки напустила повну ванну гарячої води, щоб покупатися.
Скажу чесно – я збрехала!
У нас стояв бак і бойлер і ми не залежали від графіка подачі води.
Тут вона каже, що їй потрібно в туалет. І знову, не питаючи мого дозволу, заходить у мій санвузол і бачить мою абсолютно порожню ванну.
Це був мій гучний провал.
І тільки тоді до Наталі, нарешті, почало щось доходити.
Вона забрала невихованого сина, сосиски і мовчки пішла.
Бліднучи і червоніючи, я розповіла цю історію чоловікові – як я вийшла з положення, щоб не витрачати даремно ще один вечір і не змарнувати 100 тисяч справ, запланованих на сьогодні.
Мені було дуже складно, ми ж всі хлопчики/дівчатка з хороших сімей і нам складно комусь відмовити, ми ж готові що завгодно витерпіти, щоб тільки не вступати ні з ким у конфлікти і, відповідно, не шукати шляхи їх подолання!
Ви би знали, що я вислухала від нього!
Як я могла виставити людину, яка прийшла до мене
з відкритим серцем, сином і сосисками!
Ми довго сварилися і кожен відстоював свою правоту.
Це було дуже жорстко. Навіть стаття після того народилася: “Як працювати та діяти в умовах стресу та кризи”.
Адже всього цього могло не бути, якби він легковажно не запросив Наталю до нас.
А що відбувається, коли ми обіцяємо клієнту щось таке, що є нецікавим для нас, невигідним щодо виконання!
І додаткові опції сервісу, яких взагалі не існує, або ми надаємо їх тільки від великого гурту.
Коли хочемо переманити клієнта з іншої компанії, ми ладні такого наобіцяти, що клієнт спочатку думає:
– Ото ж мені тепер буде щастя, обіцяли на руках заносити і виносити. Я молодець, що замінив свого багаторічного постачальника/виробника/перукаря/косметолога/репетитора на цього!
А потім, виявляється, що ми мали на увазі цілком інше.
Ми навіть не припускали, що клієнт попросить те, що ми йому в процесі “зваблення” ненароком пообіцяли.
І розпочнуться з’ясування стосунків, робота з претензіями, рекламації, “розборки”, взаємні звинувачення і суцільний дискомфорт у взаєминах.
Якщо вже таке й сталося, то уважно читайте мою статтю про три основні помилки в роботі з претензіями!
Не обіцяйте людям того, що невигідне для вас,
або що ви не будете виконувати!
Чітко та прозоро інформуйте клієнтів, розпочинаючи спілкування:
- на яких обсягах які знижки та сервіс ви будете надавати;
- що входить і що не входить до того чи іншого пакета послуг.
Не бійтеся, що клієнти можуть злякалися вашої позиції і не захочуть із вами мати справу.
Я будую свій бізнес саме так, так його ведуть і компанії та підприємці, яких я консультую.
Відгуки про мої консультації і результати клієнтів читайте тут.
І ви думаєте, клієнти відмовляються купувати?
Навпаки!
Люди чітко розуміють, що, наприклад, у високий сезон ціни на оренду житла або прокат лиж підвищуються; натомість, якщо зробити передоплату за місяць, ціна буде нижчою (тільки при 100% передоплаті), а в оплаті частинами – вищою на стільки-то.
Що говорять наші клієнти?
– Солідна компанія, серйозний спеціаліст, все в них прописано, все передбачено, вони чесні та прозорі. Треба брати!
І жодні Наталині сосиски не зруйнують ні ваш бізнес, ні стосунки у вашій сім’ї.
А яка ваша думка з цього приводу?
Поділіться в коментарях!