Шляхи подолання та профілактика конфліктів

 

– Заходь у будь-який час! Ми ж сусіди! Завжди раді! – звернувся в одній компанії мій чоловік до мовчазної жінки, яка сиділа поруч.

Я навіть подумати не могла, які наслідки буде мати ця історія!

І стаття, яку на на її основі напишу про шляхи подолання та профілактику конфліктів.

Будемо відверті: ніхто не сприймає буквально розмови за столом, коли гамірно, весело, вино рікою і багато незнайомих людей, з якими варто поспілкуватися хоч на якусь тему.

Наступного дня – дзвінок у двері. Заходить ця жінка і каже:

– Я Наталя. Ми вчора з’ясували, що ми сусіди. Ви мене запросили, я прийшла.

Згадуючи добрим словом вчорашню вечірку та мого комунікабельного чоловіка, я відклала 100 тисяч справ, запланованих на цей вечір, і приділила всю увагу Наталі.

Корисну статтю про тайм менеджмент - “Як вижити і встигнути все” читайте тут.

Вона розмову не ініціювала, не підтримувала жодної теми, тому я не лише нагодувала її комплексним обідом, а й взяла на себе функцію тамади, аніматора та артиста розмовного жанру в одному флаконі.

З роботи повернувся чоловік і, замість того щоб виконувати свої 100 тисяч запланованих на цей вечір справ, став учасником цього дійства.

Коли ми розповіли нашій мовчазній гості всі анекдоти і сімейні історії, вона пізно ввечері нарешті пішла.

 

Можете собі уявити, що вислухав від мене мій чоловік про профілактику та подолання конфліктів та своє легковажне запрошення і його наслідки. 🙂

 

На моїх майстрер-класах завжди повні зали і інтерактив!

На моїх майстрер-класах завжди повні залі і інтерактив!

Наступного дня – знову дзвінок у двері. Заходить Наталя цього разу вже з сином, дає мені в руки пакет із сосисками і говорить:

– Став воду, вари сосиски, будемо вечеряти.

Її 10-річний син, зайшовши до моєї хати, у взутті пройшовся по моїх килимах, виліз на мій диван у вітальні, вхопив пульт від телевізора і почав перемикати канали на повній гучності, навіть не подумавши запитати в мене на це дозволу (зауважу, що зі мною він не привітався).

І тут, друзі, в мене реально “впало забрало”!

 

– Наталю! - сказала я. Вчора ми змогли приділити тобі час і з задоволенням його із тобою провели, сьогодні ж ти прийшла без попередження і в нас такої можливості немає. Отож забирай, будь ласка, свої сосиски, ми їх з’їмо наступного разу.

– Чому? – запитує мене Наталя.

Людина реально не розуміє, чому я не хочу проводити з нею всі вечори!

Їй був потрібний аргумент. Ок.

– Ти ж знаєш, що в центрі міста вода за графіком (це було років 15 назад, коли так і було, а ми жили в центрі Львова), а я тільки напустила повну ванну гарячої води, щоб покупатися.

 

Скажу чесно – я збрехала!

 

У нас стояв бак і бойлер і ми не залежали від графіка подачі води.

Тут вона каже, що їй потрібно в туалет. І знову, не питаючи мого дозволу, заходить у мій санвузол і бачить мою абсолютно порожню ванну.

 

Це був мій гучний провал.

 

 

І тільки тоді до Наталі, нарешті, почало щось доходити.

Вона забрала невихованого сина, сосиски і мовчки пішла.

Бліднучи і червоніючи, я розповіла цю історію чоловікові – як я вийшла з положення, щоб не витрачати даремно ще один вечір і не змарнувати 100 тисяч справ, запланованих на сьогодні.

Мені було дуже складно, ми ж всі хлопчики/дівчатка з хороших сімей і нам складно комусь відмовити, ми ж готові що завгодно витерпіти, щоб тільки не вступати ні з ким у конфлікти і, відповідно, не шукати шляхи їх подолання!

 

Ви би знали, що я вислухала від нього!

 

Як я могла виставити людину, яка прийшла до мене

з відкритим серцем, сином і сосисками!

 

Ми довго сварилися і кожен відстоював свою правоту.

Це було дуже жорстко. Навіть стаття після того народилася: “Як працювати та діяти в умовах стресу та кризи”.

Адже всього цього могло не бути, якби він легковажно не запросив Наталю до нас.

 

А що відбувається, коли ми обіцяємо клієнту щось таке, що є нецікавим для нас, невигідним щодо виконання!

І додаткові опції сервісу, яких взагалі не існує, або ми надаємо їх тільки від великого гурту.

Коли хочемо переманити клієнта з іншої компанії, ми ладні такого наобіцяти, що клієнт спочатку думає:

– Ото ж мені тепер буде щастя, обіцяли на руках заносити і виносити. Я молодець, що замінив свого багаторічного постачальника/виробника/перукаря/косметолога/репетитора на цього!

А потім, виявляється, що ми мали на увазі цілком інше.

 

Ми навіть не припускали, що клієнт попросить те, що ми йому в процесі “зваблення” ненароком пообіцяли.

 

І розпочнуться з’ясування стосунків, робота з претензіями, рекламації, “розборки”, взаємні звинувачення і суцільний дискомфорт у взаєминах.

Якщо вже таке й сталося, то уважно читайте мою статтю про три основні помилки в роботі з претензіями!

 

Не обіцяйте людям того, що невигідне для вас,

або що ви не будете виконувати!

 

Чітко та прозоро інформуйте клієнтів, розпочинаючи спілкування:

  • на яких обсягах які знижки та сервіс ви будете надавати;
  • що входить і що не входить до того чи іншого пакета послуг.

Не бійтеся, що клієнти можуть злякалися вашої позиції і не захочуть із вами мати справу.

 

Я будую свій бізнес саме так, так його ведуть і компанії та підприємці, яких я консультую.

Відгуки про мої консультації і результати клієнтів читайте тут.

 

Шляхи подолання та профілактика конфліктів

Незмінна користь і результат, а ще у нас завжди весело!

 

І ви думаєте, клієнти відмовляються купувати?

Навпаки!

Люди чітко розуміють, що, наприклад, у високий сезон ціни на оренду житла або прокат лиж підвищуються; натомість, якщо зробити передоплату за місяць, ціна буде нижчою (тільки при 100% передоплаті), а в оплаті частинами – вищою на стільки-то.

Що говорять наші клієнти?

– Солідна компанія, серйозний спеціаліст, все в них прописано, все передбачено, вони чесні та прозорі. Треба брати!

 

І жодні Наталині сосиски не зруйнують ні ваш бізнес, ні стосунки у вашій сім’ї.

 

А яка ваша думка з цього приводу?

Поділіться в коментарях!