Несамовитий запах просто збивав з ніг, закладав ніс, вуха і, здавалося, просто засліплював всіх, хто протравляв в цю кімнату…
Ні, це не цитата з книги Зюзкінда “Парфумер” і не сцена з фільму жахів.
Це реальність, в якій живуть тисячі людей, коли з ними працює смердюча людина.
І я не збираюся бути політкоректною і назвати людей, від яких дуже-дуже погано пахне, якимось іншим словом. Особливо тих, з якими в силу непереборних обставин нам доводиться перебувати на одному просторі більше 5-ти хвилин. Або, Боже збав, працювати в одному кабінеті чи офісі.
Я спостерігала таку даму на кафедрі іноземних мов одного Львівського ВНЗ. Всі працівники, затиснувши ніс руками та затамувавши подих, залітали в кімнату, де вона сиділа, і вилітали звідти, як корки з пляшки.
- - Як ви це терпите? І для чого? – питала я. Я ледь не знепритомніла, коли зайшла по справах, на кілька хвилин, а ви спілкуєтеся з нею кожного дня.
- - А що ми можемо зробити? Ми дарували вже і дезодоранти, і парфуми, вона ними не користується і вперто нехтує всіма правилами особистої гігієни. Ось і страждаємо.
- - А поговорити з нею не пробували? Провести виховну розмову?
- - Та вона ж значно старша за нас всіх, ми не наважуємося.
От так одна смердюча людина тероризує весь колектив.
А якщо це робота з клієнтами? Тут вже страждають не тільки колеги, тут бізнес на межі банкрутства. Втрачаються гроші компанії. І мені відомі власники, у яких такі працівники. Вони також тільки розводять руками: а що ми можемо зробити.
Почніть говорити “НІ”! Моя улюблена тема!
Ось вам корисні техніки з моєї книги, як це зробити.
Придбати книгу “Почніть говорити “НІ” можна в книгарнях “Є” по всіх містах України.
Або замовити книгу можна тут і я з радістю вам надішлю особисто і підпишу добрими словами.
Вартість книги 160 грн.
А зараз скажемо “НІ” грубому порушенню ваших прав на чисте повітря!
І тут на днях в нетрях інтернету я знайшла рятівне коло для таких численних пасажирів “Титаніку”!
Американці розробили інструкцію для керівника:
“Як пояснити співробітнику, що від нього погано пахне”.
От вони молодці. А я її ще адаптувала під наш менталітет. І вже отримала кілька подяк під переможців смердючих людей, які провели бесіду за алгоритмами з цієї статті. Адже логічніше за все таку розмову провести керівнику, якому важливий психологічний клімат в колективі, продуктивність колег і прибутки компанії.
Отже, чого не можна робити ні в якому разі:
- Не можна говорити при свідках. Ніяких груп підтримки. Ви впораєтеся самі.
- Не кажіть, що ви знаєте причину поганого запаху. Можливо, це проблема зі здоров’ям. А ви не лікар. І не психолог.
Наука психологія вважає це пасивно-агресивною поведінкою. Тобто завдяки поганому запаху так зменшується кількість контактів з людьми. От і менше працювати треба, наприклад.
В США якщо один з членів сім’ї не миється навіть після вмовлянь, то це називається abuse - насильство стосовно інших. З таким замаскованим насильством боротися складніше, ніж зі словесним або фізичним. Ми ж всі так боїмося образити іншого, заручники виховання. І в США такі є, як виявляється.
Ваша справа – припинити перетворення офісу на газову камеру.
- Не критикуйте.
- Не узагальнюйте (“вже у всіх увірвався терпець”).
- Не натякайте (“ти нічого не помітив в поведінці своїх колег?”).
- Не кажіть нічого про національне або культурне походження людини (“може, у вас в селі заведено митися тільки на велике свято, у нас люди миються кожного дня, а деякі – по кілька разів”).
Що і як ПОТРІБНО говорити.
- Розмова виключно один на один при закритих дверях.
- Емпатичний, м’який, рівний тон. Без оцінки. Без засудження.
- Будьте професійні. Поясніть, що те, про що ви хочете говорити, впливає саме на роботу.
- Уявіть, що ви говорите про будь-який інший робочий процес (Наприклад, говорите підлеглому, що він відстає від виконання плану або систематично запізнюється ).
- Забезпечте зворотний зв’язок: домовтеся зразу на конкретний день, коли знову повернетеся до цієї розмови. Похваліть співробітника, якщо побачите зміни.
Скрипт розмови для рятівників всесвіту від смердючих людей:
- (Ім’я,) Мені потрібно з тобою поговорити. Розмова займе 10 хвилин. Зайди до мене в кабінет о 12.00.
- (Ім’я), я помітив неприємний запах і стурбований тим, що запах впливає на твою здатність взаємодіяти з колегами і нашими клієнтами. Це питання треба вирішити, тому що це впливає на роботу компанії в цілому.
Фрази, щоб підкріпити свою позицію:
- Я кажу це, тому що вважаю, що тобі важливо це знати і не хочу, щоб хтось обговорював тебе за спиною.
- Якби в мене була така проблема, я б хотів, щоб мені про це прямо сказали.
Попередження:
- Підлеглий-мужчина буде захищатися, можливо, агресивно відповість.
Ваші дії як керівника - ніяких виправдань!
- Підлегла-жінка почне давити на жалість, розказувати про свою тяжку долю і плакати.
Ваші дії як керівника – ніякого жалю і втішань!
Це все маніпуляції, як їх розпізнати, попередити та подолати, я детально пишу в книзі “Почніть говорити “НІ”.
Те, що людина вам каже - не важливо!
Важливо тільки те, що вона зробить з інформацією.
Ось так. А тепер беремо роздруковуємо, несемо нашим керівникам, вчимо на пам’ять і проводимо репетиції перед дзеркалом, якщо маємо нещастя мати смердючого підлеглого, і в бій!
Зробіть репост, хай ця інформація потрапить до тих, кому вона вкрай необхідна!
Очистимо повітря в наших офісах. Почнемо зі свого. Ми зможемо це зробити, ми читали цю статтю.